Μπορεί το Survivor να έχει αλλάξει το τηλεοπτικό τοπίο και οι συντελεστές των εκπομπών να προσεύχονται να μη συμπέσουν στις ώρες προβολής του show, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι το συγκεκριμένο reality αφορά μόνο τους ανθρώπους της τηλεόρασης ή τις διαφημιστικές εταιρείες. Το τραγελαφικό είναι ότι το Survivor έχει επηρεάσει τη ζωή των επιχειρηματιών, των καθημερινών ανθρώπων, μέχρι και των μαθητών και έχει αναδειχτεί σε ένα από τα πιο επιδραστικά τηλεοπτικά προϊόντα στην ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης.   

ΑΠΟ ΤΗ ΝΑΝΣΥ ΦΑΦΟΥΤΗ

Κάθε μέρα τελικός Champions League

Χρυσές δουλειές φαίνεται ότι κάνουν τα ντελιβεράδικα στη μετά Survivor εποχή, αφού οι μέρες του θυμίζουν τελικό Champions League και Eurovision nights. «Σε ώρες προβολής του Survivor έχει παρατηρηθεί 20% αύξηση στις παραγγελίες» μάς ενημερώνει το deliveras.gr επιβεβαιώνοντας τις υποψίες μας. Από την άλλη πλευρά, την πτώση της πελατείας τους έχουν να διαχειριστούν τα καφέ, τα εστιατόρια και τα bars. «Η εστίαση έχει πέσει πάρα πολύ. Από Κυριακή έως Τετάρτη το Survivor μας έχει ρίξει ένα ποσοστό 50%. Την Πέμπτη που είναι η τελευταία του μέρα ανεβαίνει λίγο γιατί ίσως έχει βαρεθεί ο κόσμος. Την εβδομάδα που οι παίκτες τραυματίστηκαν και τα επεισόδια ήταν πιο βαρετά ανεβήκαμε και είχαμε πάθει πλάκα. Το πρόβλημα είναι ότι τελειώνει αργά, στις 26 Ιουνίου. Περιμένουμε τουλάχιστον να ανοίξει κι άλλο ο καιρός» αναφέρει ο Νίκος Μίχαλος, επιχειρηματίας του ιταλικού bar restaurant της Γλυφάδας Bella Vespa. Ο ίδιος επιχειρηματίας είναι ιδιοκτήτης του Barba στη Γλυφάδα, το οποίο έχει αύξηση 20% γιατί διαθέτει delivery. Άλλες επιχειρήσεις πάλι δεν έχουν μείωση του τζίρου τους, καθώς έχουν παρατηρήσει ότι ο κόσμος βγαίνει, απλώς εξαφανίζεται γύρω στις 21:00. «Ταμιακά δεν μας έχει επηρεάσει γιατί πλέον έχουμε παραπάνω κόσμο πριν από την ώρα προβολής του Survivor. Απλώς μετά τις 21:00 χαλαρώνει πολύ. Είναι λογικό όμως. Ακούμε τους πάντες να το σχολιάζουν, ενώ βλέπουμε κάποιους πελάτες να το παρακολουθούν και από τα κινητά τους» λέει ο Μάριος Ροσόλυμος, manager του bar restaurant Verde, που βρίσκεται στου Παπάγου. Τέλος, party κάνουν τα μανάβικα και τα super market που πουλάνε καρύδες, αφού το συγκεκριμένο φρούτο είναι ό,τι πρέπει για μια ιδανική Survivor night. «Με την καρύδα γίνεται χαμός. Έρχονται τα παιδιά από το σχολείο και τις αγοράζουν για να τις τρώνε βλέποντας το show. Παλιά οι καρύδες κάθονταν στα ράφια και δεν τις έπαιρνε κανείς. Πλέον φέρνουμε κάθε εβδομάδα έξι τσουβάλια με 70 καρύδες και φεύγουν όλες» σημειώνει ο Ανδρέας Καρύδης από το manaviko-online.gr που έχει την έδρα του στο Περιστέρι. 

 

Καλύτερο από σινεμά;

Οι επιχειρηματίες των multiplex ακόμα να βγάλουν σαφή συμπεράσματα για το πόσο έχει επηρεάσει το Survivor την προσέλευση του κόσμου στα σινεμά. Ο κριτικός κινηματογράφου Τάσος Θεοδωρόπουλος, βέβαια, θεωρεί ότι το συγκεκριμένο προϊόν έχει διαμορφώσει τις επιλογές ψυχαγωγίας του κόσμου. «Όταν 2.500.0000 Έλληνες βλέπουν Survivor που προβάλλεται 9 με 12, δηλαδή τις ώρες που πηγαίνει ο κόσμος σινεμά, είναι λογικό τα εισιτήρια να είναι πιο χαμηλά από ποτέ. Πρόκειται για ένα σχεδόν κινηματογραφικό παιχνίδι με περιπέτεια και εξωτικό location που προσφέρεται δωρεάν. Οπότε προφανώς κάποιο το προτιμούν από το να χαλάσουν 8 ευρώ για μια ταινία που δεν ξέρουν αν θα τους αρέσει. Ενώ στο Survivor ξέρουν τι θα δουν. Πάντως, τα νούμερα του box office είναι άθλια και διάφορα blockbuster πήγαν άπατα στην Ελλάδα, την ίδια ώρα που στο εξωτερικό κάνουν δισεκατομμύρια. Αυτά που πάνε καλά σίγουρα είναι τα παιδικά». Οι δε θεατρικοί επιχειρηματίες επίσης δεν γνωρίζουν αν η όποια πτώση στα εισιτήρια οφείλεται στην εποχή, στην κρίση ή στο Survivor. «Τελευταία φορά που το θέατρο απειλήθηκε από τηλεοπτικό προϊόν ήταν την εποχή που όλοι είχαν πάθει εμμονή με το Νησί του MEGA» σημειώνει γνωστός θεατράρχης, ο οποίος θεωρεί ότι το κοινό του Survivor δεν θα πήγαινε ούτως ή άλλως θέατρο. Αντίθετη άποψη ωστόσο έχει ο Νίκος Μουτσινάς, ο οποίος από το Πρωινό ΣΟΥΚΟΥ δήλωσε ότι η εκπομπή του ΣΚΑΪ έχει ταράξει το σύστημα της τηλεόρασης, τα θέατρα και την έξοδο.

 

Κομμωτήριο «Η Λαουρίτα»

Εμμονή με τα κοτσιδάκια φαίνεται να έχουν πάθει και τα κορίτσια βλέποντας τη Λάουρα να σπαταλάει ώρες από τη ζωή της επιλέγοντας να φτιάξει διάφορα look στις συμπαίκτριές της στον Άγιο Δομίνικο. Κάτι που επιβεβαιώνει και η hairstylist Κωνσταντίνα Μιχοπάνου: «Οι πλεξούδες ήταν τάση και προ Survivor και όμως από τότε που ξεκίνησε το show δεν είναι και λίγα τα κορίτσια που μας ζητούν να τους φτιάξουμε κοτσιδάκια όπως της Λάουρας ή της Ευρυδίκης».  

 

Διάλειμμα με Survivor

Κανείς πλέον δεν ξαφνιάζεται όταν περνώντας μπροστά από ένα σχολείο ακούει τους μαθητές να φωνάζουν «ΜΑ-ΧΗ-ΤΕΣ». Γιατί κάποτε τα πιτσιρίκια στα διαλείμματα έπαιζαν κρυφτό και κυνηγητό, το 2017 όμως στο προαύλιο παίζουν Survivor κοπιάροντας ευτυχώς το αγωνιστικό κομμάτι του show. Εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές από το Δημοτικό μέχρι το Λύκειο παρακολουθούν το πρόγραμμα που έκανε παραδόξως μέχρι και την Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης να παρέμβει και να το χαρακτηρίσει σε ανακοίνωσή της «τηλεοπτικό σκουπίδι». Αυτό τον μήνα, γονείς μαθητών δημοτικού σχολείου στην Πάτρα ανέφεραν ότι ένα παιδάκι τραυματίστηκε την ώρα που διαδραματιζόταν η αναπαράσταση του Survivor και εκείνο έπαιζε σε αγώνισμα με εμπόδια. H Νατάσα Χαμηλοθώρη, πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Λυκείου Χολαργού και μέλος της ομάδας «Γονέων Δράσεις» εξηγεί στο DT πώς ακριβώς έχει η κατάσταση. «Καταρχάς, οι μαθητές του δημοτικού έρχονται σε σύγκρουση με τους γονείς τους γιατί δεν τους επιτρέπουν λόγω ώρας να το δουν. Εκείνα υποστηρίζουν ότι δεν μπορούν να συμμετέχουν σε παιχνίδια και συζητήσεις προφανώς επειδή ήδη κάποιοι γονείς των συμμαθητών τους έχουν κάνει την αρχή και είναι πιο ελαστικοί. Όπως συμβαίνει στα περισσότερα σχολεία της χώρας λοιπόν έτσι και στον Χολαργό τα παιδιά παίζουν Survivor στα διαλείμματα στήνοντας αυτοσχέδιες δοκιμασίες. Μάλιστα, σε δημοτικό σχολείο του Χολαργού ο γυμναστής μετά από πρόταση των παιδιών της Δ’ έχει προσαρμόσει το μάθημά του στα δεδομένα των αγωνισμάτων του show χρησιμοποιώντας στεφάνια, στήνοντας στόχους κ.λπ. Θεωρώ όμως ότι συνειδητά το παρακολουθούν ηλικίες από 12 έως 16 ετών, αλλά και οι μαθητές που δίνουν Πανελλήνιες, οι οποίοι το επιλέγουν ως διάλειμμα από τα διαβάσματά τους».

 

Just for fun

Και όμως, υπάρχουν πιστοί που δεν ντράπηκαν να κρατήσουν λαμπάδα Survivor αυτή την Ανάσταση. Στην αγορά κυκλοφόρησαν λαμπάδες με καρύδες αλλά και με κάποιους από τους πιο δημοφιλείς πρωταγωνιστές του show, όπως ο Γιώργος Αγγελόπουλος ή ο Κώστας Αναγνωστόπουλος (γνωστός και ως πρώην μισθοφόρος). Με το ίδιο σκεπτικό, ότι δηλαδή το Survivor «πουλάει», μπουγατσατζίδικο στη Θεσσαλονίκη έβαλε στον τιμοκατάλογό του μπουγάτσα με γάλα καρύδας. Επιπλέον, ο Πάνος Αργιανίδης αποτέλεσε έμπνευση για τον ράπερ FLoE που κυκλοφόρησε το τραγούδι με τον τίτλο Μάνατζερ Ράγκμπι», αλλά και για τον street artist FL1P, ο οποίος με σαρκαστική διάθεση δημιούργησε το γκράφιτί του στο εργοστάσιο λιπασμάτων στον Πειραιά. Ο ίδιος ο Πάνος νόμιζε βέβαια ότι έγινε ήρωας και δεν αντιλήφθηκε τη διάθεση τρολαρίσματος, γι’ αυτό και σχολίασε στον λογαριασμό του FL1P στο Instagram «Αστεράρες μου σας ευχαριστώ. Με τιμάει όλο αυτό». 

ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΕΩΡΓΑΝΤΑΣ