Να βγαίνουν τα περιοδικά στην TV ή να μην βγαίνουν;

Στην Ελλάδα, ακόμα και σήμερα, τις ειδήσεις εξακολουθούν να τις παράγουν τα έντυπα
Να βγαίνουν τα περιοδικά στην TV ή να μην βγαίνουν;



Κάνει κακό στις πωλήσεις η αναπαραγωγή των φωτογραφιών που έχουν χρυσοπληρώσει τα περιοδικά από τα διάφορα sites και τις τηλεοπτικές εκπομπές ή τους κάνει τσάμπα διαφήμιση και οι εκδότες θα έπρεπε να λένε και ευχαριστώ που τους παίζουν τα κανάλια; Η ερώτηση είναι περίπου σαν το αβγό με την κότα και απάντηση δεν υπάρχει, τουλάχιστον μέχρι να έρθει το πρώτο δελτίο πωλήσεων από τα πρακτορεία διανομής των περιοδικών και αποδειχθεί αν όντως η ανεξέλεγκτη και αδιάκριτη αναπαραγωγή της ύλης των περιοδικών από τα κανάλια και sites έκοβε αναγνώστες από τα έντυπα ή όχι.

Η αλήθεια είναι (και αυτό ήταν και για εμάς ένα σπουδαίο επιχείρημα όταν αποφασίσαμε να επενδύσουμε ό,τι έχουμε και δεν έχουμε για να επανεκδώσουμε το Downtown) ότι στην Ελλάδα, ακόμα και σήμερα με τόσο μεγάλη ανάπτυξη στο διαδίκτυο και πληθώρα τηλεοπτικών σταθμών, πανελλαδικών και τοπικών, τις ειδήσεις εξακολουθούν να τις παράγουν τα έντυπα. Από τον πιο gossip Τύπο, που στηρίζει με την ύλη του εκατοντάδες sites που κλέβουν παπαράτσι φωτογραφίες και μ αυτές γεμίζουν τις αναρτήσεις τους, μέχρι τις εφημερίδες, που καθημερινά σχεδόν κάνουν αποκαλύψεις ή φιλοξενούν σημαντικές συνεντεύξεις, που αλλάζουν τα δεδομένα της επικαιρότητας (ακόμη κι εμείς εδώ, που είτε με τρολαρίσματα, είτε με έξυπνες φωτογραφίσεις, είτε με συνεντεύξεις διάσημων ανθρώπων από τη showbiz, αλλά και την πολιτική), ο έντυπος Τύπος, ακόμη κι αν χάνει σε πωλήσεις, κρατάει μια σταθερή γραμμή στην αξία αυτών που προσφέρει. Και ναι, κατά τη γνώμη μας, έχουν δίκιο οι εκδότες των OK και Ηello που ζητούν να απαγορευτεί η αναπαραγωγή της ύλης τους στην τηλεόραση και στο διαδίκτυο, ειδικά όταν πρόκειται για παπαράτσι φωτογραφίες οι οποίες αγοράζονται με σκοπό την αποκλειστικότητα. Κανένας δεν έχει δικαίωμα ούτε να κλέβει ούτε να "καίει" κάτι που κάποιος πληρώνει ακριβά και είναι σημαντικό στοιχείο της επιβίωσης του.

Τότε λοιπόν γιατί δεν ζητάμε κι εμείς το ίδιο; Γιατί δεν στείλαμε κι εμείς ένα αντίστοιχο εξώδικο στα κανάλια και στα σαιτ που αναπαράγουν τα εξώφυλλα και τις συνεντεύξεις μας και πολύ συχνά και τα δημοσιογραφικά μας θέματα; Η απάντηση ήταν πολύ εύκολη στο μυαλό μας. Το Downtown δεν είναι ένα περιοδικό που βασίζεται στη δύναμη της φωτογραφίας αλλά στη δύναμη της άποψης και για μας η άποψη όχι μόνο επιτρέπεται αλλά επιβάλλεται να αναπαράγεται γιατί μόνο έτσι ξεκινάει μια συζήτηση. Στόχος μας είναι να δημιουργούμε κάθε εβδομάδα ένα περιοδικό που να ξεσηκώνει συζητήσεις, που να έχει μια αμφίδρομη σχέση με τους αναγνώστες του αλλά και με τα υπόλοιπα media όταν αυτό είναι εφικτό. Ετσι λοιπόν όχι μόνο δεν μας ενοχλεί η αναπαραγωγή αλλά θεωρούμε οτι φέρνει κοντά μας και ανθρώπους που δεν θέλουν, δεν μπορούν ή δεν είχαν συνηθίσει ποτέ να αγοράζουν περιοδικά.

Παρόλα αυτά κάθε έντυπο και κάθε μέσο έχει το δικό του DNA και το κάθε ένα έχει λόγο ύπαρξης στην αγορά. Οι διευθυντές και οι εκδότες έχουν δική τους άποψη για τα έντυπα τους και αυτή δεν μπορεί παρά να γίνει σεβαστή. Για να το κλείσουμε, όλη αυτή η συζήτηση για το θέμα, σε ένα πράγμα καταλήγει. Στον σεβασμό του ενός στη δουλειά του άλλου και δεν θα χρειαζόταν καμία απαγόρευση και προφανώς κανένα εξώδικο αν τα Μέσα που αναπαράγουν ακολουθούσαν τους βασικούς κανόνες αν όχι της δημοσιογραφίας τουλάχιστον της ευγένειας.